Author Topic: website-links werken niet  (Read 2229 times)

Offline fveens

website-links werken niet
« on: September 02, 2015, 12:49:19 PM »
Bij mij lijkt het menu van de website: WebsiteBaker.org niet te werken.
Mogelijk is het een probleem met de cookies? Ik zie namelijk geen mogelijkheid om gebruik van cookies te bevestigen.
Alleen het forum lijkt goed te werken.

Offline jacobi22

• Support also via PM or EMail
    • Jacobi22
Re: website-links werken niet
« Reply #1 on: September 02, 2015, 02:50:40 PM »
i hope, you can read and understand
the line with the Cookie note on top in the browser window is indicated no more if the use was confirmed by Cookies on this side once.
If you liked to revoke the confirmation, delete in your browser the Cookie with the name 'CookieNoticeVisible'

What are the problem with the menu on this page? at the moment, not all points in the menu are working. We hope, that the problem is solved in the next days
Wer nicht will, findet Gründe, wer will, findet Wege.

Offline nibz

« Reply #2 on: September 02, 2015, 09:35:09 PM »
Hi fveens,

Ik denk dat je bedoeld dat veel links op de WebsiteBaker website naar "niets" toelinken toch ?
Zo ja, dit probleem is bekend, de WebsiteBaker website en alle subsites hebben last gehad van een storing (vermoedelijk door verouderde forumsoftware die inmiddels geupdate is).
Langzamerhand komen de pagina's weer terug stuk voor stuk, sommige informatie was al heel oud en nu niet meer van toepassing dus deze zal niet weer worden teruggeplaatst.

De hulpdocumentatie word langzamerhand vervangen door een WIKI variant en de modulesrepo wordt hopenlijk hersteld, tot die tijd kun je voor modules terecht bij mijn backup van de repo op github: https://github.com/WebsiteBaker-modules/

Voor hulpdocumentatie zou ik momenteel gaan naar: http://wbhelp.org/ daar hebben een aantal mensen verschillende dingen gerelateerd aan WebsiteBaker geschreven. Zo heb ik een tutorial (bestaande uit 2 delen) geschreven m.b.t. het maken van een HTML template en dan het omzetten van dit template naar WebisteBaker. De tweede tutorial kan in grote lijnen ook gebruikt worden voor het omzetten van al reeds bestaande templates (zoals bijvoorbeeld van themeforest e.d.).

Mocht je verder toch informatie missen dan staat het je altijd vrij om een berichtje in het forum te schrijven, de meeste van ons zijn wel hulpvaardig ;), en er zijn zelfs enkele Nederlandse sprekende (en schrijvende) forumleden waaronder Ruud, Boudi en ik ;)

Gr. Robin (nibz)

@jacobi i think he reports the "broken" links in the menu (e.g. to the addons repo), but this was allready reported so i pointed to links where he could find information (github and wbhelp.org).

Offline jacobi22

• Support also via PM or EMail
    • Jacobi22
« Reply #3 on: September 02, 2015, 10:28:00 PM »
(vermoedelijk door verouderde forumsoftware die inmiddels geupdate is)

not correct - the forumsoftware was not the problem and not infected. Problem was a external attac on the wb-homepage
Wer nicht will, findet Gründe, wer will, findet Wege.

Offline nibz

« Reply #4 on: September 03, 2015, 12:02:29 AM »
@jacobi

Thanks for the clarification, i thought (thats why i put in "vermoedelijk" which translates to probably in english) it was discussed that one of the probable causes was the forum software and also the reason why it was updated. But maybe i read it wrong ;).

I just wanted to state that (as i heard) WB as CMS was not the problem  ;-).

Again thanks for the clarification :).

Kind regards,

Nibz.

Offline fveens

« Reply #5 on: September 03, 2015, 10:50:26 AM »
Hartelijk dank voor jullie uitleg en vooral de links naar de backup van de modules ga ik direct proberen.

Offline fveens

« Reply #6 on: September 03, 2015, 11:34:27 AM »
Voorlopig kan ik mij hier goed mee redden (de backup).

Veel succes met de nieuwe opzet van de website.