Author Topic: Bakery 1.8.4 - single item in more categories?  (Read 2708 times)

Offline jacobi22

• Support also via PM or EMail
    • Jacobi22
Bakery 1.8.4 - single item in more categories?
« on: June 06, 2019, 01:04:26 PM »
Bakery 1.8.4 , 10 verschiedene Kategorien, für einige Artikel sind auf Grund der Beschreibung mehrere Kategorien möglich, im Prinzip ist es aber jeweils der gleiche Artikel.
Ziel wäre es, wenn Artikel 1, der in Kategorie 1 und Kategorie 2 enthalten ist, (aber real nur einmal vorhanden ist) in Kategorie 1 verkauft wird, auch in Kategorie 2 verschwindet.

Die Funktion "Duplizieren" erzeugt eine neue Item-ID und behandelt es wie einen separaten Artikel. Von daher wäre diese nicht geeignet.

Hat jemand dieses Problem schon gelöst?

google translation
Bakery 1.8.4, 10 different categories, for some items are possible due to the description of several categories, but in principle it is the same article.
The aim would be if Article 1, which is included in category 1 and category 2 (but in reality only exists once) is sold in category 1, even in category 2 disappears.

The Duplicate function creates a new Item ID and treats it like a separate item. Therefore, this would not be suitable.

Has anyone solved this problem already?
Wer nicht will, findet Gründe, wer will, findet Wege.

Offline jacobi22

• Jacobi22
Re: Bakery 1.8.4 - single item in more categories?
« Reply #1 on: June 09, 2019, 12:09:27 PM »
Niemand eine Idee?

Wäre es für mich, würde ich mir wohl mit eigenem PHP-Code helfen oder per Droplet eine Liste zur Ausgabe generieren, ich brauche aber etwas, das dem Wesen von WB entspricht, einfach + selbsterklärend, Click & Go eben. Ich denke, ich werde Bakery etwas umbauen müssen  :-o

Habe an anderer Stelle auch einen WooCommerce-Shop, der nach einem ruhigen Start mittlerweile recht gut läuft. Das dort verwendete Konzept mit Artikel- und Gruppenverwaltung gefällt mir eigentlich ganz gut

google translate
Nobody an idea?

If it were for me, I would probably help myself with my own PHP code or generate a list for output by means of Droplet, but I need something that corresponds to the nature of WB, simply + self-explanatory, just click & go. I think I'll have to rebuild Bakery a bit: -o

Have elsewhere also a WooCommerce shop, which is now running quite well after a quiet start. The concept used there with article and group management I like actually quite well

Offline dbs

• Betatester
  • **
  • tioz4ever
    • WebsiteBaker - jQuery-Plugins - Module - Droplets - Tests
« Reply #2 on: June 09, 2019, 10:26:09 PM »
Ein Artikel in mehreren Kategorien ist wohl Standard in den üblichen Shops. Für Bakery wäre es ein Feature.
Hoffe du meinst mit mehreren Kategorien mehrere Abschnitte/Seiten. Klingt nach einer Art Markierung/Keyword, das man einem Artikel mitgeben müsste und abfragen/anhaken könnte auf einer anderen Seite.

In OFA habe ich die Felder featured und featured_pos dafür angelegt um solche items auf der Startseite anzeigen zu lassen mit einer Abwandlung von oneforall_anyitems. Der User setzt nur den Haken beim item ob es featured sein soll oder nicht.

Aber Hilfe brauchst du sicher nicht. Deine Frage wundert mich trotzdem. Müsstest ja alle Posts zu Bakery kennen.

Offline jacobi22

• Jacobi22
« Reply #3 on: June 10, 2019, 11:18:36 AM »
Deine Frage wundert mich trotzdem. Müsstest ja alle Posts zu Bakery kennen.
vielleicht nicht alle, aber genau darum geht es ja - eine Lösung, wie sie mir vorschwebt, steht da nicht drin. Ich hab aber in den letzten Wochen verschiedene Bakeryshops gesehen, die sehr gut aufgemacht waren und weit weg vom Original sind, nur als Beispiel die Lösung zur Artikelsuche (bakery-search). Im Allgemeinem sind die Postings zu Bakery hier und bei anderen Quellen schon arg zurück gegangen. Das mag an der Einstellung des Supports von Christoph liegen, vielleicht auch an der fehlenden Unterstützung der DSGVO, es gibt aber mittlerweile auch genug Alternativen auf dem Markt.

google translate
Maybe not all, but that's what it's all about - a solution as it seems to me, is not there. But in the last few weeks I have seen different bakers shops, which were very well opened and far away from the original, just as an example the solution for article search (bakery-search). In general, the postings to Bakery here and in other sources have gone back already bad. That may be due to the suspension of Christoph's support, perhaps also due to the lack of support for the DSGVO, but there are now enough alternatives on the market.

Offline crnogorac081

« Reply #4 on: June 10, 2019, 05:12:31 PM »
Can you explain me point of having same item in multiple categories.

I looking from perspective of links:

/shop/pencils/pen
/shop/plastic/pen

Where they would point to same item_id ?

What is your case ?
no bb in signature

Offline ICE

« Reply #5 on: June 10, 2019, 06:48:14 PM »
Oh, that is easy!

1. Example: We are selling car parts. Some screws are identical for other supported cars (Mercedes -> A-Class -> Motor -> Screws | Mercedes -> C-Class -> Motor -> Screws) in our shop. (We don't use bakery for that ;-) )

2. Example: On our Shop Startpage, we have special offers. Now, you have to copy one item to the start page and change the prize. The Original item remains on its old prize ...

Offline crnogorac081

« Reply #6 on: June 10, 2019, 08:25:12 PM »
I would add it to category screws

Like /screws/screw-type-a

In options -> add new: "Fits for"

Then add attributes:  "A class" , "C class"

I dont see point duplicating items. Also product filtering is easier , i will post product filter function one day..
no bb in signature

Offline jacobi22

• Jacobi22
« Reply #7 on: June 10, 2019, 11:29:21 PM »
i think, the example with auto-parts is good to understand
only one single item - but i can use it on different pages.
maybe a screw in special format... normal way in bakery is one item per shop, attributes and item options possible. to spend some time, i can use the duplicate function, but then, i have a new item-id and if i sold in shop 1 all this items, shop 2 tells me, i have my complete stock there, but the stock is empty, sold in shop 1

my solution for the test - i add a category table with parent-cats and childs (if needed), a multi-choice category-selectbox for the item and the view / view_overview sort the items by cat-id. if i dont use categories, it works like the traditional bakery
advantage (in theory) : i have every item only one time in the backend and the stock administration works globale for this shop section

the other point: i'm not happy with the actual solution "one settings for all the shops" - in this project, i've at the moment 14 shops, but only one setting. Not possible, to build a shop with different settings, maybe delivery in special countrys, special payment-methods etc - from my view: good to have a global general setting, but it must be possible, to save here own settings for every shop, if i want

i addd there also the data proctection handling (on/off, page select like the global wb-options) and a link selectbox for required pages for informations about delivery time & cost

P.S.: what i need is a solution for absolute beginners  in WB, not possible, to use own scripts, Droplet or something like this. the project owner has no experience with code. he sold on this page some very rare items for special collections. if he sold one of this item in this time and the same, duplicated item in the next five minutes, then there is trouble, some call it fraud then, because, he has only one of this item, but like to display it in more than one categories