Author Topic: Bootstrap Backend  (Read 2160 times)

Offline rjgamer

Bootstrap Backend
« on: July 17, 2015, 06:36:37 AM »
Hi,

I've started to develop a backend template with Bootstrap for WB3.8.3-SP4. Check out the screenshot:
http://fs1.directupload.net/images/150716/upwo86a3.jpg

I'm not sure to work really focused and hard on this backend, because I dont know what will come with WB3.8.4. My questions in this thread aren't answered yet.

What do you mean? Is anybody here who has already worked on a Bootstrap backend? Should I start to realize my vision of a mobile-friendly and modern backend template with no big overload?

Best regards,
rjgamer

Offline crnogorac081

Re: Bootstrap Backend
« Reply #1 on: April 30, 2016, 09:00:32 PM »
Is anyone else working on a bootstrap backend ?

rjgamer, can you post your progress please ? I am going to work on a bootstrap backend too.
no bb in signature

Offline rjgamer

« Reply #2 on: April 30, 2016, 09:10:02 PM »
Hi,

nope. I dont work on a bootstrap tenplate anymore. But I am interested about your coming results  :wink:  (Y)

rjgamer

Offline rjgamer

« Reply #3 on: May 29, 2016, 05:09:17 PM »
Hi,

I am back and working on a mobile-responsive backend template for WBCE 1.x.

The first release should work in WB classic too, but I wont give any official support.

rjgamer
« Last Edit: May 30, 2016, 04:15:37 PM by Luisehahne »

Offline jacobi22

• Support only via PM or EMail
    • Jacobi22
« Reply #4 on: May 29, 2016, 06:29:47 PM »
und was soll solches Posting denn?
Hoffnung ist der Anfang, Enttäuschung ist das Ende.

Offline rjgamer

« Reply #5 on: May 29, 2016, 07:15:13 PM »
und was soll solches Posting denn?

Echt jetzt? Kannst du lesen? Das Template wird auch unter WebsiteBaker laufen einfach ohne meinen offiziellen Support (was ja nix heisst, gehöre ja auch nicht zum WBCE Team) und crnogorac081 hat über Bootstrap-basierende BE Templates angefragt, was das Fraggy Backend Template ja ist.

Gruss

Offline jacobi22

• Jacobi22
« Reply #6 on: May 29, 2016, 07:21:56 PM »
zeig mal her das Ding - ich bezweifel mal, ohne es gesehen zu haben, das es unter SP6 lauffähig ist oder die Feautures unterstützt.
Da ich außer ein paar Bildern nix weiter finde, geht es wohl doch eher darum, mal wieder ein paar Links zu vertreiben.

Offline rjgamer

« Reply #7 on: May 29, 2016, 07:29:31 PM »
Ehrlich solche Aussagen und gleich mit Unterstellung hilft niemandem! Ich schick dir ne PN, ist halt WiP das Template.  :-o

Offline nibz

« Reply #8 on: May 29, 2016, 08:38:43 PM »
@rjgamer
Thanks for your effort! it really looks amazing :).
Although i know you won't actively support WB, your theme (if it works in WB) could be a prove of concept.
Keep up the amazing work (y)

And if it afterall doesn't work in WB we only could be jealous ;) and your work could be some inspiration.

Kind regards!

Offline rjgamer

« Reply #9 on: May 29, 2016, 09:49:14 PM »
@rjgamer
Thanks for your effort! it really looks amazing :).
Although i know you won't actively support WB, your theme (if it works in WB) could be a prove of concept.
Keep up the amazing work (y)

And if it afterall doesn't work in WB we only could be jealous ;) and your work could be some inspiration.

Kind regards!

Thanks! My words, maybe it is only an inspiration for others and maybe I will release it under GPL. So why not fork it  8-)

Offline Stefek

• ("ړ)
« Reply #10 on: May 29, 2016, 10:09:04 PM »
Da ich außer ein paar Bildern nix weiter finde, geht es wohl doch eher darum, mal wieder ein paar Links zu vertreiben.

Darf man in deinem Forum denn keine links zu Bildern mehr posten, wie es gediegene OS Projekte machen, Uwe?

Wo ist eigentlich das Problem? Es haben sich bisher drölfzig Leute, inklusive meiner Person, angeboten, das Backend für WB rundzuerneuern. Irgendwann fährt der Zug mit den Goodies an einem vorbei...

Chris
"Gemeinsam schafft man mehr."

gemeinsam
1. mehreren Personen oder Dingen in gleicher Weise gehörend, eigen
2. in Gemeinschaft [unternommen, zu bewältigen]; zusammen, miteinander
#Duden

Offline nibz

« Reply #11 on: May 29, 2016, 11:17:20 PM »
@stefek @jacobi22 i thought this topic was started in English. Please talk english in this topic (a)

Offline Stefek

• ("ړ)
« Reply #12 on: May 29, 2016, 11:24:48 PM »
@stefek @jacobi22 i thought this topic was started in English. Please talk english in this topic (a)
You're probably right. It may well be that nowadays non-German speakers are the majority on this forum.

Oh... and the Google Translation tool is gone.

Kind regards,
Chris
"Gemeinsam schafft man mehr."

gemeinsam
1. mehreren Personen oder Dingen in gleicher Weise gehörend, eigen
2. in Gemeinschaft [unternommen, zu bewältigen]; zusammen, miteinander
#Duden

Offline jacobi22

• Jacobi22
« Reply #13 on: May 30, 2016, 01:48:17 AM »

Darf man in deinem Forum denn keine links zu Bildern mehr posten, wie es gediegene OS Projekte machen, Uwe?

ach Stefek.... ich habe nach dem Sinn gefragt, weil das Projekt weder hier noch im verlinktem Thread downloadbar war und habe meine Zweifel mitgeteilt, die vorallem auf den Erfahrungen mit dem AdvancedFlatTheme beruhen, das eine interessante Idee war, auf Anhieb viele Freunde fand, das heute aber nur noch bedingt einsatzfähig ist, weil kein Supporter mehr da ist.
Und ich denke, wenn bereits angekündigt ist, das es keinen Support für WB geben wird, sind diese Zweifel nicht irgendwo aus der Luft geholt.

Zur Info... ich habe mich mit dem Autor verständigt und ihm meine Beweggründe für diese Zweifel mitgeteilt. Ich werde das mir vorliegende Template testen und ihm meine Ergebnisse mitteilen und dann schauen wir, was die Zukunft bringt.
Ich kenne seine groben Pläne und er meine Einwände bezüglich der Kompatiblität, gerade im aktuellen SP6, der viele Änderungen bei den verwendeten htt-Templates im Core (admin-Ordner) hat, die z.b. bei WBCE nicht oder nicht in dieser Form enthalten sind bzw sein müssen, dafür aber vielleicht andere Feautures enthalten, die WBCE nutzt, in WB aber nicht funktionieren können.
Die Frage wäre dann, wie setzt man es um. Und diese Frage stellt sich ja in beiden CMS. Übernimmt man die Art des AdvancedFlatThemes, bedeutet es immer auch doppelte Pflege. Auch WBCE wird es da sicher irgendwann Veränderungen an den Templates geben, die heute noch nicht planbar sind und bei jeder dieser Änderung müßte dann auch das BE-Theme nachgebessert werden.
Über solche Sachen werden wir sprechen, ganz in Ruhe und ganz privat.  :wink:

@Nibz: sorry for that  :cry: :cry:
my first answer was a little bit too fast, i did not look to the used category here, but it was not possible, to change my first answer later, because, the possible time for editing was over.

and the other answers... if the question comes in german, the answer is in german, but here a google translation for the relevant part

i talk with the author and told him my reasons for these doubts. I will test the me present template and tell him my results and then we'll see what the future holds.
I know his rough plans and he my objections concerning the compatibility of these, especially in the current SP6, which has many changes in the used htt templates in Core (admin folder), e.g. at WBCE are not or not in this form must be respectively, but may contain other Feautures that uses WBCE, in WB but can not work.
The question would then be how to put it to. And this question is important in both CMS. Adopting the type of Advanced Flat Themes, it always means double maintenance. Also WBCE it is as sure someday be changes to the templates that are still not predictable and in each of these change and the BE-Theme would have to be improved.
we will talk about such things, very quiet and very private.
:wink:

Offline DarkViper

• Forum administrator
« Reply #14 on: May 30, 2016, 12:59:43 PM »
Thread from here deleted about off topic
Manuela
Der blaue Planet - er ist nicht unser Eigentum - wir haben ihn nur von unseren Nachkommen geliehen

"You have to take the men as they are ... but you can not leave them like that !!" :-P
Ein einziger Buchstabendreher kann einen ganzen Satz urinieren.